Kut informatica.

Innoveer jezelf lekker

Neem deze tekst niet te serieus. Extreem overdreven.

Pak maar gerust een hand-vol zout hiervoor.

Kut informatica

Wat doe je zeg maar als je al genoeg kent om dit soort kut-sites te maken?

Dan kies je natuurlijk informatica in je profiel, omdat je geïterresseerd bent in wat technologie.

Oh boy wat een fout.

Wat,

Een,

fout.


Nou aangezien ik super ongemakkelijk ben en gewoon sociaal kut ben zit in mijn kamer meestal wel wat dingen op te zoeken.

En mijn voorkennis over informatica is dus aanwezig. Maar tuurlijk wordt Rolf geforceerd om alles te volgen. van begin tot eind.

Dit werd ook niet gedaan door iemand die dit ook daadwerkelijk leuk vind, maar door een vrouw in haar mid-life crisis, die ontslagen is bij philips en dus opgescheept zat in een klas met 10 autistische kindertjes.

Gelukkig is onze leraar op woensdag beter, en hebben we hem ook voor een blokuur.

We begonnen het jaar met een hoofdstuk waar alle basics werden uitgelegd. Niks mis mee, makkelijke voldoende voor Rolf.

De lessen zagen er voor mij altijd hetzelfde uit. Ik begon door het studieboek te openen, waarna ik muziek op zette, soms iets uitlegde aan mijn buurman, en samsung support mailde over Printer drivers.

Nou was dit wel leuk voor een hoofdstuk, maar na zo'n 3 hoofdstukken begin je je wel een beetje dood te vervelen.


Het tweede hoofdstuk ging over onderdelen in een computer. Voor de mensen die niks van computers afweten, hier is een snelle samenvatting.

In een computer heb je meerdere losse onderdelen, die je in elkaar zet, en die werken samen om jou deze rants op je beeldscherm te laten verschijnen. Geweldig toch?

Ja dat was wel zo'n beetje het hele hoofdstuk.

Als een extra opdracht mocht de klas een computer uit elkaar halen en kijken wat er gaande was. Maar je moest toch nog ergens je notities op opslaan, en je telefoon mee opladen. Dus het grootste gedeelte zetten de computer niet uit, maar haalden ze alsnog uit elkaar.

Toen Philips ex-medewerker-midlife-crisis vrouw dit zag, werd ze helemaal woest. Want oh mijn god. Zij had wat shit gezien.

JA JE MOET ALTIJD JE COMPUTER UIT ELKAAR ZETTEN WANT TOEN IK BIJ PHILIPS WERKTE ZIJN ER MENSEN DOOD GEGAAN OMDAT ZE PERONGELUK STROOM HADDEN AANGERAAKT OH MIJN GOD HOE DURF JE DIT TE DOEN OH MIJN GOD ZEG HIER GA IK JOOST vOOR HALEN WANT MENSEN ZIJ DOOD GEGAAN TOEN IK BIJ PHILIPS WERKTE EN WAAROM IS HIJ NOG OPEN WANT TOEN IK BIJ PHI--

En dus, als brave, voormalige 4 havo leerlingen deden wij ze weer dicht. (niet na een discussie maar ja, hoort erbij)

Toen woensdag de volgende les volgde, had ik het hier over met mijn fijne leraar. Begint hij me uit te leggen waarom het juist beter is om het te doen met de case open. Want blijkbaar kun je dan geen modules slopen want nu gaat de stroom rechtstreeks de grond in in plaats van terug naar het bord, en het maximale wat je door je lichaam kan krijgen, als je niet zit te kutten met de voeding is toch maar 5 volt.

En dus, de volgende maandag zitten alle leerlingen braaf met de stroom nog aan in de computer te kijken.

WAT HEB IK JULLIE NOU GEZEGD STELLETJE IMBIIELEN MET EEN OPEN CASE KUN JE DOOD GAAN WANT TOEN IK BIJ PHILIS WERKTE HEB IK MENSEN DOOD ZIEN GAAN IK HEB HET VORIGE WEEK NOG GEZEGD JA NU WORD HET GEWOON SURVIVAL OF THE FITTEST WAAROM LUISTEREN JULLIE NIET NAAR MIJ ALS IK ZEG DAT MENSEN DOOD ZIJN GEGAAN BIJ PHILIPS WANT ER ZIJN MENSEN DOOD GEGAAN BIJ PH--

whatever.


Na dat hoofdstuk kwam coderen. En ik weet niet of je het door hebt, maar deze website werkt soort van. Dus ja, ik weet wel soort van iets van coderen af.

Niet veel, anders zou deze website er wel mooi uit zien, maar hey, hij werkt soort van.

Ik gebruik altijd codecademy om dingen te leren. Dit is ook tien maal beter dan de methode door school geleverd, waar we nog steeds demo accounts gebruiken.

En dus, vertelde ik dat het misschien handiger was om codecademy te gebruiken, sinds codecademy interactief was en liet zien wat je fout deed.

JA NEE DAT MAG NIET WANT WIJ KRIJGEN ZO ENTREE-ACCOUNTS EN CODECADEMY IS MEUK EN DAT MAG NIET VAN SCHOOL EN IK HEB BIJ PHILIPS IEMAND CODECADEMY ZIEN GEBRUIKEN, EN DIE IS DOOD GEGAAN, JA INDERDAAD, DIE IS DOOD

En dus, ging ik mijn buurman oovertuigen codecademy te gebruiken, en deden we het alsof we drugs handelden, Alt-tab als de moffen, aka philips mevrouw er aan kwam.

Hopend, dat ze niet op onze taakbalk zou kijken en het verschrikkelijke codecademy zou spotten, wat zou leiden tot een lange, pijnlijke dood. en 20 jaar cel.

En die komende woensdag, toen de kust veilig was, iedereen uitgelegd om codecademy te gebruiken.

En de maandag erop, kwam Philips mevrouw het lokaal binnen, omsingeld door de vijand. Er was geen ontkomen aan, het was over. Nederland was bevrijd.

Oh ja we gebruiken vanaf nu codecademy en dat was mijn idee

sure, waarom niet.


helaas had ik alle cursussen op codecademy gevolgd en kon ik het genot niet opnieuw beleven.

en na het 3e hoofdstuk door te bladeren, mocht ik de toets eerder maken.

En dus, mocht Rolf in een stilteruimte, zonder toezicht van leraren, en met elke mogelijke vorm van communicatie die technologie te bieden heeft.(is dat niet ironisch)

Dus, ik begon de toets te maken.

En toen kwamen ze aan met hun kut theorie. In plaats van te vragen hoe ik iets moest maken, en hoe ik iets werkend moest krijgen, kregen we allemaal kutregeltjes die we uit onze hoofd moesten kennen. Bijv. de termen van het boxenmodel. Gelukkig kon ik met de andere vragen m'n punt nog net naar de 7 trekken.

Na zorgvuldig foto's te hebben gemaakt van de toets om na te kijken, (kuch kuch) En alles gedubbelcheckt lever ik mijn toets in.


Volgende maandag...

Hey Rolf nu je toch niks te doen hebt wil je die presentatie aan de klas geven

wtf ja

En dus, ging Rolf die presentatie geven. Gezellig.

Maar Rolf vroeg Philips vrouw om de presentatie. Dus ze print de presentatie uit en begint als een malle dingen door te strepen, alsof het mijn scheikunde docent was bij mijn Chemisch rekenen toets, zoals het boxenmodel wat dus in de toets zit.

Hey waarom streep je dat door dat komt toch terug in de toets

WAT WAAROM ZEG JE DAT ZO HARD DAT MAG DE KLAS NIET WETEN

Ja jij schreeuwt nu door de klas niet mijn probleem moet toch gewoon in presentatie komen

WAAR BEMOEI JIJ JE MEE DAT MOETEN ZE KENNEN VAN DE STOF TOEN IK BIJ PHILIPS WERKTE HEB IK MENSEN DOOD ZIEN GAAN OMDAT ZE HET BOXENMODEL NIET KENDE ALS IK JOU WAS ZOU IK JE MOND MAAR HOUDEN WANT TOEN IK BIJ PHI-

En dus, Rolf kreeg een presentatie waarvan de helft onnodig, en de helft weggelaten.

Dus wat doet Rolf? Hij mailt De beste informatica leraar, de chille niet-philips-vrouw leraar, voor de presentatie.

Met de volle presentatie in zijn handen, pakt hij de toets vragen erbij en maakt een leuke presentatie. Met misschien wat voorbeelden uit de toets, en misschien wat dingen weggelaten die niet in de toets komen.

Ik ben zover gegaan als de vragen uit de toets uit te werken, en uit te leggen.

En als ik de presentatie wil geven, krijg ik het nieuws dat de leraar ziek was en dat we vervanging hadden, van iemand zonder informatica kennis.

A suprise to be sure but a welcome one.

En terwijl de helft op zn telefoon zit, zit ik mn presentatie lekker te houden, alles ging gewoon goed, en de vervanger dacht er niks van.

En nadat ik duidelijk heb gemaakt welke dingen letterlijk in de toets terug komen, is het lesuur om, en kan ik weer lekker met het volgende hoofdstuk.

en na een weekje mag Rolf alvast door werken terwijl de rest de toets zit te maken. Opnieuw met een vervanger.

Tuurlijk heeft de ICT op school, de schatjes, notepad ++ geblokkeerd. Dus toen ik mijn versie van notepad++ op iedereens computer zetten, niet zonder snelle hints te geven en dingen aan te passen.

En dus, heeft Rolf zijn daad vervuld. Hij kan weer rustig gaan slapen.

Nu Rolf iedereen een hoog punt heeft geleverd, behalve zichzelf, voelt hij zich zogenaamd populair en gewild bij mensen.

Tijd om weer een hoofdstuk vervroegd af te ronden en foto's te maken van de toets, en hopen dat onze leraar ziek word.